Kalite Politikası

Kalite Politikası

Erdem Hastahanesi Kalite Yönetim Sistemi ISO 9001 ve Sağlık Bakanlığı Hizmet Kalitesi Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal şartlara uygun olarak sürekli gelişimi ve iyileşmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “şapka çıkarttıran hizmet” sunumunu gerçekleştirmeyi amaçlar.

Bu bağlamda;

  • Hasta ve hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için prosesler belirlenir. Bu proseslerin performansları ölçülerek iyileştirme faaliyetleri planlanır.
  • Kurumumuzda kalite yönetim sistemi çalışmaları tüm birimlerde ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda tüm çalışanların kalite yönetimi, kalite iyileştirilmesi konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenir ve uygulanır. Çalışanların kalite iyileştirme çalışmalarına katılımı desteklenir ve teşvik edilir.
  • Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için işbirliği içinde olunan tüm firmalarla iyi ilişkiler kurulur ve performansları sürekli ölçülerek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir.
  • Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ve tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Erdem Hastahanesi Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uygun şekilde çalışmak ve kalite yönetim sistemini sürekli iyileştirmek, başta üst yönetim olmak üzere tüm çalışanların sorumluluğundadır.
  • Erdem Hastahanesi yönetiminin yayınlamış olduğu kalite politikası hastanemizin amacına uygun olarak belirlenmiştir. KYS'nin etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi ve şartlara uygunluk taahhüdü içermektedir. Kalite hedefleri oluşturulması ve gözden geçirilmesi için çerçeve oluşturmaktadır. Sürekli uygunluk için gözden geçirilmekte, tüm çalışanlara iletilmesi ve anlaşılabilmesi sağlanmaktadır.

TSE-EN-ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi

01.06.2009 - 05.06.2009 tarihleri arasında, Türk Standartları Enstitüsü, TSE İstanbul Personel ve Sistem Belgelendirme Müdürlüğü denetçileri tarafından TS EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı çerçevesinde, dört gün süren belgelendirme denetimi sonucu hastanemiz TS EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi almaya hak kazanmıştır. Böylelikle hastanemizde hasta odaklı bir yaklaşımla hasta ve yakınlarınız ihtiyaç ve beklentilerine uygun hizmet üretmek için tüm süreçleri kapsayan ve sürekli gelişmeyi hedefleyen TS-EN-ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi kurulması ile mükemmelliğe giden kalite yolculuğumuzda bir adım daha atılmıştır.

ISO (International Organization for Standardization) Uluslararası Standard Organizasyonudur. TSE, ISO'nun üyesi ve Türkiye'deki tek temsilcisidir. EN (Europeane Norm), Avrupa Standartlarının kısaltmasıdır. EN Avrupa Birliği'nde standartlar arasında harmonizasyonu sağlamak için oluşturulmuştur. TS-EN-ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Mevcut dünya düzeninde, tüm sektörlerde müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun mal ve hizmet üretiminin sağlanması için, tasarım aşamasında başlayarak üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan ve sürekli gelişmeyi hedefleyen bir yönetim sistemidir.

Hastahanemiz, yapılan denetim sonrası kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir. Tüm bu çalışmaların yanında hastanemiz uluslararası hizmet kalitesi standartlarını takip etmekte ve belirlemiş olduğu ölçüm kriterleriyle hizmet sunumunu daha da iyiye götürmeyi hedeflemektedir. Uluslararası standartların referans alındığı ve Sağlık Bakanlığı Performans Geliştirme Daire Başkanlığının düzenlediği 450 kriterden oluşan Özel Hastaneler Hizmet Kalitesi Standartları Rehberi referans kabul edilmektedir.

Hastahanelerimiz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan değerlendirme neticesinde Özel Erdem Hastahanesi 800-1000 arası puan, Özel Çamlıca Erdem Hastahanesi de 600-800 puan alarak hizmet kalitesini arttırmaya devam etmektedir.

Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

  • Maliyet ve zamandan tasarruf
  • Müşteri odaklı hizmet sunumu
  • Daha az müşteri şikayetleri
  • Kaynakların optimum kullanımı
  • Sağlıklı bilgi akışı
  • Yönetim kolaylığı
  • Kaliteli hasta bakımı sağlamak
  • Kaliteyi geliştrimek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
  • Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
  • Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması

Kalite Yönetim Prensipleri

Müşteri Odaklılık

Kuruluşlar mevcut ve gelecekteki müşteri ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarına uymalı,müşteri beklentilerini de aşmak için çabalamalıdır.

Liderlik

Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.

Kişilerin Katılımı

Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.

Proses Yaklaşımı

Uygun kaynaklar ve faaliyetler bir proses olarak yönetilirse istenilen sonuçlara daha etkin olarak ulaşılabilir.

Yönetimde Sistem Yaklaşımı

Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.

Sürekli İyileştirme

Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.

Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım

Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.

Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri

Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır.

Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur